כדי שניתן יהיה לכסות את ההוצאות הרפואיות הכרוכות בטיפול הרפואי שמקבלים נפגעי תאונות דרכים בישראל, מבקשים בתי החולים מהנפגעים להמציא אישור משטרתי על מעורבות בתאונה.
היכן ניתן להשיג את האישור המשטרתי לאחר תאונת דרכים?
כדי שהנפגעים יוכלו לקבל את האישור המשטרתי, עליהם לפנות ליחידת אגף התנועה של משטרת ישראל. שימו לב: הכוונה היא ליחידה הפועלת באזור שבו התרחשה התאונה ולא ליחידה הפועלת באזור המגורים של הנפגעים. להלן הכתובות של המשרדים השונים ברחבי הארץ:
- מרחב גליל – רחוב ההגנה 16, עכו
- מרחב עמקים – רחוב הנשיא 5, עפולה
- חיפה – נתן אלבז 1, חיפה
- חדרה – תחנת משטרת חדרה, כביש 4, חדרה
- מרחב שרון – דרך השרון 1, כפר סבא
- מרחב שפלה – רחוב הרצל 206, רחובות
- מרחב שומרון – קריית המדע 13, אריאל
- מרחב יהודה – מטה מחוז ש"י, מבשרת אדומים
- מחוז ירושלים – מרכז כלל, רחוב יפו 97, ירושלים
- מחוז תל אביב – רחוב אמץ 2, תל אביב-יפו
- מרחב לכיש – רחוב הנביאים 44, אשדוד
- מרחב נגב – רחוב שזר 33, בניין נועם, קומה ב', באר שבע
- מרחב אילת – כיכר המייסדים 26, אילת
אילו מסמכים יש לצרף להודעה על תאונת דרכים?
להודעה על תאונת דרכים יש לצרף מסמכים שונים, שבלעדיהם לא תתקבל ההודעה. אם מגיש ההודעה הוא נהג, עליו לצרף תעודת ביטוח חובה, רישיון רכב, רישיון נהיגה ותעודה רפואית או העתק של תעודה רפואית, הרלוונטית לתאונה כמו מכתב שחרור מחדר מיון המעידה על קבלת טיפול רפואי.
לעומת זאת אם מדובר ברוכב אופניים, נוסע ברכב או הולך רגל, יהיה עליו לספק את פרטי הנהג והרכב המעורבים בתאונה, תעודה רפואית (או העתק) הרלוונטית לתאונה ותעודה מזהה בלבד. חשוב לזכור להכין העתקים של המסמכים השונים שכן המסמכים שיוגשו, יישארו בידי המשטרה.אם המשטרה לא נכחה בזירת האירוע, יש להמציא ראיות לכך שנגרם נזק לרכב כמו דו"ח מחוקר תאונות, דו"ח שמאי או תצלומים של הרכב הפגוע.
נזקי גוף שארעו בשטח פרטי – מה עושים כדי לקבל פיצויים?