תאונות דרכים בצבא

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תאונות דרכים בצבא

תאונות דרכים בצבאחיילים רבים המשרתים בצבא במילואים, בקבע או בסדיר, כלל לא מודעים לכך שבמקרה של פגיעה בתאונת דרכים, יש באפשרותם לבחור באחד משני מסלולים לקבלת פיצויים.

המסלול הראשון הוא הגשת תביעה נגד חברת הביטוח שבה מבוטח הרכב בביטוח חובה והשני הוא הגשת תביעה נגד קצין התגמולים במשרד הביטחון.

באופן עקרוני נכון להיום כל חייל צה"ל באשר הוא רשאי להגיש בגין תאונת דרכים שהתרחשה במהלך שירותו תביעה נגד משרד הביטחון, בין אם מדובר בחייל בשירות סדיר, חייל מילואים או איש קבע. יחד עם זאת, במקרה שבו התאונה אירעה בזמן שהחייל היה בחופשה, לפי חוק חבלה בחופשה רק חיילים סדירים יוכלו להגיש תביעה נגד משרד הביטחון.

חיילים בצבא הקבע וחיילים בשירות מילואים שנפצעו בתאונת דרכים בזמן חופשה, יוכלו להגיש תביעה לקבלת פיצויים אך ורק נגד חברת הביטוח.

כל היתרונות של הגשת תביעה נגד חברת הביטוח

היתרון המרכזי הגלום באפשרות של הגשת תביעה נגד חברת הביטוח, בא לידי ביטוי בכך שהתובע לא צריך להוכיח מי בדיוק גרם לתאונה. זאת כיוון שנפגעים בתאונות דרכים זכאים לקבלת פיצוי ללא קשר לשאלת האשמה. כמו כן הנפגע יהיה זכאי לקבלת פיצוי כספי ללא קשר לשיעור הנכות שלו.

לעומת זאת כשמנהלים תביעה מול משרד הביטחון, יש להוכיח קשר סיבתי (בין תאונת הדרכים למצב הרפואי של התובע) ולצורך קבלת פיצוי כלשהו, נדרשת נכות צמיתה של עשרה אחוז לכל הפחות.

כמו כן בהתאם לחוק הנכים (סעיף 9), אם התובע נפגע בתאונת דרכים ומתברר שהתאונה הייתה תוצאה של התנהגות חמורה, בהחלט יתכן שקצין התגמולים יחליט לדחות את התביעה. כך לדוגמה אם יתברר שהחייל לקח רכב צבאי ללא רשות או שאיבד שליטה על הרכב כיוון שנהג במהירות מופרזת, אין זה מן הנמנע שתביעתו לקבלת פיצוי, תידחה על הסף.

לסיכום ניתן לכתוב כי היתרון של הגשת תביעה נגד חברת הביטוח הוא האפשרות לקבל פיצוי מהיר, גם אם לא נקבעה למבוטח נכות צמיתה. מובן שאם הנפגע נותר עם נכות צמיתה, יהיה באפשרותו לקבל סכום גבוה מאוד, בתלות בחומרת הפציעה.

כל היתרונות של הגשת תביעה נגד משרד הביטחון

בהתאם לחוק הנכים, אגף השיקום אחראי לשיקום של התובע מבחינה כלכלית, שיקומית, טיפולית וכל בחינה אחרת והנפגע ימשיך להיות זכאי למגוון הטבות לכל ימי חייו. בין היתר מדובר על טיפולים רפואיים, הקלה במיסוי, רכב רפואי, לימודים גבוהים לילדיו ולו עצמו, בית הבראה ועוד.

כמו כן גובה סכום הפיצויים שמשלמת חברת הביטוח, משתנה בהתאם לגובה שכרו של התובע בחודשים שקדמו לתאונה. במסלול של משרד הביטחון לעומת זאת, הסכום המשולם לכל הנפגעים זהה ואין כל חשיבות לגובה השכר לפני התאונה.

בסופו של יום מבחינת הכיסוי הביטוחי, משרד הביטחון מעניק ללא ספק את הכיסוי הטוב ביותר וככול שהפגיעה חמורה יותר, כך יש להטות את הכף יותר לכיוון משרד הביטחון. לעומת זאת כשמדובר בפגיעה קלה שלא אמורה להחמיר ושלא הותירה את החייל עם נכות צמיתה, מומלץ לתת עדיפות להגשת תביעה נגד חברת הביטוח וליהנות מפיצוי בגין סבל וכאב והוצאות עזרת צד ג'

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן